Bij het houden van evenementen is men veelal verplicht dat er een EHBO-post bemand is. De EHBO Klimmen-Ransdaal verleent haar medewerking aan evenementen binnen Klimmen-Ransdaal. Een aanvraag dient u minimaal zes maanden van tevoren schriftelijk in te dienen via e-mail: ehboklimmenransdaal65@gmail.com of via de coördinator aanvraag evenementen: e-mail: dautzdeg@gmail.com
Een aanvraag houdt niet automatisch in dat de EHBO-post bemand wordt, wij streven er echter naar aan alle aanvragen tegemoet te komen, lukt dat niet dan hoort u dat minstens 2 weken van tevoren. De organisatie van het evenement dient te zorgen voor:
- een vast aanspreekpunt voor de EHBO gedurende het evenement
- een goed bereikbare plek met voldoende ruimte en een tafel en enkele stoelen, zodat eventuele slachtoffers adequaat geholpen kunnen worden.
- de inwendige mens van de aanwezige EHBO’ers (koffie/thee/lunch/maaltijd), afhankelijk van het aantal uren dat een EHBO’er aanwezig is.
De organisatie dient zélf voor vervoer van eventuele gewonden naar huis, huisarts of ziekenhuis te zorgen.
Vergoeding bij evenementen:
Vanaf 1 juli 2024 is de financiële vergoeding bij evenementen in Ransdaal, Klimmen en Voerendaal € 15 per uur. Dit is ongeacht de aanwezige EHBO’ers die ingezet worden.
Indien u ondersteuning bij een evenement nodig hebt stuur een e-mail naar:
Secretariaat Richard Konings
EHBO-vereniging Klimmen- Ransdaal
Steenput 23
6343 EC Klimmen
Tel.06-42847003
e-mail: ehboklimmenransdaal65@gmail.com
Contactpersoon voor organisatie van evenementen en indeling is:
Voorzitter Annie Dautzenberg-Deguelle
Tel. 06-20044629
e-mail: dautzdeg@gmail.com